سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و کسى از وى مسافت میان مشرق و مغرب را پرسید فرمود : ] به اندازه یک روز رفتن خورشید . [نهج البلاغه]
همکلاسی ها
این رایانه قدیمی را چه کنم؟

یک رایانه 2 گیگاهرتزی ، مانیتور 17 اینچ فلت با کارت صوتی و گرافیکی توپ خریده اید و تنها مشکلتان این است که نمی دانید با رایانه قدیمی پنتیوم 2 خود که حتی ارزش یک آگهی برای فروش را ندارد چکار کنید.
اگر اهل کمی آزمایش و تفریح و آموزش هستید و خرده علاقه ای به محیط زیست دارید چند تا راه حل برای استفاده از رایانه قدیمی تان می توانید اینجا پیدا کنید.

آموزش شبکه
با 2 تا رایانه می توانید یک LAN درست کنید. تمام رایانه هایی که ویندوز 95 یا بالاتر دارند ، نرم افزار شبکه دارند و فقط لازم است کمی سخت افزار ارزان قیمت (یک کارت شبکه و یک کابل) به آن اضافه کنید. برای راه انداختن شبکه فایلهای help ویندوز خیلی کمک نمی کنند ولی کل سایت هست که مطالب خوبی دارند از جمله WWW.wown.com یا WWW.tunisiadaily.com ، که توضیحات اولی کمی حرفه ای تر و دومی کمی ساده تر است.

راه اندازی بازیهای چند نفره
وقتی خانواده تان از این که مدام وقتتان را پشت رایانه و در حال بازی کردن می گذرانید ناراضی اند، فقط سرتان را پایین بیندازید. صبورانه شکایاتشان را تحمل کنید یا این که تشویقشان کنید که به شما ملحق شوند. با راه اندازی یک LAN کوچک می توانید بازی های چند نفره را بازی کنید. تنها نکته ای که می ماند ، پیدا کردن یک بازی است که با رایانه قدیمی بسازد. مثلا Doom95 یک انتخاب خوب برای شما خواهد بود.

تجربه یک سیستم عامل جدید
لینوکس نصب کنید. همیشه اسم لینوکس را شنیده اید و دلتان خواسته است که یک بار آن را امتحان کنید، ولی از ترس این که چه بلایی سر رایانه تان و سیستم عامل ویندوز بیاید هیچ وقت جرات امتحان کردن آن را نداشته اید؛ خب حالا وقتش است. لینوکس طیف وسیعی از سخت افزارهای قدیمی را پشتیبانی می کند. حتی بعضی اوقات هرچه سخت افزار قدیمی تر باشد ، لینوکس بهتر آن را پشتیبانی می کند. لینوکس Debian و لینوکس Mandrake برای این کار مناسبند. هر دوی آنها با سخت افزارهای کند خوب کار می کنند (دومی حتی با پنتیوم 166 هم خوب کار می کند) کار کردن با آنها آسان است و مستندسازی خوبی دارند که به درد تازه کاربران می خورد. آنها را می توان از نشانی های www.debian.org و www.mandrakelinux.com به صورت مجانی دریافت کرد.

یک سرور برای پرینتر ، اسکنر و چند رایانه
اگر رایانه قدیمی تان ظاهر خوبی دارد و فقط برای کارهای شما زیادی کند است ، می توانید یک سرور خوب با آن بسازید. اگر چند تا رایانه و چند پرینتر یا وسایل جانبی دیگر دارید ، می توانید آنها را با این سرور به هم وصل کنید. این طوری فقط با روشن گذاشتن سرور می توانید خدمات لازم را ارائه کنید و انرژی کمتری هم مصرف خواهد شد.

آموزش گام به گام سخت افزار
هیچ وقت متوجه شده اید که سی پی یو چگونه به مادربرد وصل می شود؟ می دانید چگونه یک هارددیسک را باز و بسته می کنند؟ دوست دارید قطع و وصل کردن رمها را تمرین کنید؟ یک رایانه قدیمی بهترین گزینه برای آموزش سخت افزار است. به جای این که به جان رایانه گرانقیمت جدیدتان بیفتید ، بهتر است با این رایانه قدیمی و با روش آزمون و خطا اول خوب تمرین کنید.

در سطل آشغال نیندازید
اگر هیچ کدام از نکات فوق به دردتان نخورد و تصمیم گرفتید رایانه تان را دور بیندازید ، مراقب باشید که آن را در سطل آشغال نیندازید. چون اگر قطعات رایانه مثل بقیه زباله ها به طبیعت وارد شود ، آلودگی بسیار زیادی برای محیط زیست خواهد داشت.

ببینید آیا شهرداری برنامه خاصی برای جمع آوری زباله های سمی دارد یا خیر ؛ در صورت مثبت بودن جواب ، قطعات دور ریختنی را به آنها تحویل دهید.

 

منبع : PcMagazine

 

بر گرفته از:http://www.khatereh.net



دانشجوی کامپیوتر ::: شنبه 87/7/20::: ساعت 11:55 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4

بازدید دیروز: 10 کل بازدید :41190

>> درباره خودم <<

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
همکلاسی ها

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<